Choose your language:

Jak pakować książki i elektronikę?

Wraz z rozwojem branży e-commerce obserwujemy znaczne zmiany na rynkach książek i elektroniki użytkowej. Duża część przychodów w tych sektorach pochodzi obecnie ze sprzedaży online, w związku z czym opakowania wysyłkowe stały się niezwykle ważnym aspektem logistyki biznesowej. Opakowania to dla firm także jedyna okazja do nawiązania fizycznego kontaktu z klientami. Jednak właściciele firm stoją teraz przed nie lada wyzwaniem. Potrzebują takich rozwiązań w zakresie opakowań wysyłkowych, które będą dobre i dla środowiska, i dla ich budżetów. W tym artykule dowiesz się, jak połączyć te dwa aspekty.

Internetowa sprzedaż książek i elektroniki – co musisz wiedzieć?

Pandemia COVID-19 przeniosła rynek książek i elektroniki użytkowej do sieci. Jeśli Twoja firma chce pozostać konkurencyjna, musicie zapewnić klientom wygodne, szybkie zakupy i bezpieczną dostawę.

Rynek e-commerce cały czas rośnie. Jak pakować książki i elektronikę, nie wydając na to fortuny?

Tylko w 2023 roku światowy rynek książki drukowanej ma wygenerować aż 64,35 mld dolarów przychodu, z czego znaczną część – ze sprzedaży online. Internetowe kanały sprzedaży już teraz przynoszą ok. 16 miliardów dolarów, czyli jedną czwartą całego rocznego przychodu. Szybki wzrost sprzedaży książek online jest bezpośrednio związany z rozwojem branży e-commerce, dzięki której klienci mogą kupować szybciej, prościej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas  pandemii wiele osób przyzwyczaiło się do wygody, którą zapewniają sklepy internetowe. W efekcie do gry dołączyły nowe firmy, a wieloletni liderzy branży e-commerce, tacy jak Amazon, Alibaba czy nasze rodzime Allegro, sprzedają z roku na rok coraz więcej – także książek i elektroniki. A prognoza na najbliższe lata nie przewiduje zwolnienia tempa.

Według raportu ReportLinker, rynek elektroniki użytkowej odnotował w ostatnich latach jeszcze bardziej imponującą trajektorię rozwoju. W 2022 roku globalne przychody ze sprzedaży elektroniki osiągnęły poziom blisko 540 miliardów dolarów. Przewiduje się, że rynek będzie dalej rósł – w tym roku wpływy mają przekroczyć 614 miliardów dolarów.

W obliczu tak gwałtownego rozwoju tych dwóch branż, firmy, które chcą wzmacniać swoją pozycję na rynku, muszą dziś postawić na jakość. Aby nadążyć za stale rosnącym popytem, logistycy muszą usprawnić łańcuchy dostaw i inne procesy w swoich firmach. Ci, którzy chcą przyciągnąć nowych klientów, będą też musieli zastanowić się, co jeszcze mogą zrobić, by poprawić doświadczenie klienta (CX), upewniając się, że każdy szczegół – w tym opakowanie i wysyłka – jest dopięty na ostatni guzik.

Bezpieczne opakowania wysyłkowe dla książek i elektroniki

Jak szacuje Salecycle, średni wskaźnik zwrotu produktów zakupionych w sklepach internetowych wynosi 20%, a w okresie świątecznym sięga blisko 30%. Tymczasem do sklepów stacjonarnych zwracany jest tylko co dziesiąty produkt.

Sprzęt elektroniczny to jeden z trzech najczęściej zwracanych typów produktów. Badania Salecycle z 2020 roku pokazują, że chociaż możliwych przyczyn zwrotów jest wiele, aż 80% ankietowanych wskazuje jako jeden z trzech najważniejszych…uszkodzenie produktu.

Firmy mogą zmniejszyć ryzyko uszkodzenia produktów i zredukować liczbę zwrotów, przykładając większą wagę do jakości opakowań wysyłkowych, których używają. Produkty takie jak książki i elektronika muszą być szczególnie dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi, deszczem czy śniegiem.

W dłuższej perspektywie, uszkodzone paczki i zwroty mogą znacznie obciążyć budżet firmy. Oprócz kosztów bezpośrednich – czyli kosztów zwrotu przesyłki i wymiany produktu, mogą one spowodować utratę klientów i realnie odbić się na wskaźnikach sprzedaży.

Dlatego tak ważne jest, by zwracać uwagę na jakość opakowań wysyłkowych. Wysokiej jakości opakowania wysyłkowe pomogą zadbać o dobrą reputację Twojej firmy i sprawią, że klienci będą chcieli do Was wracać.

Klientom zależy na ekologicznych opakowaniach wysyłkowych

Ilość elektrośmieci, które co roku produkowane są w Europie, a także negatywny wpływ transportu na środowisko to problemy, które wymagają od nas podjęcia pilnych działań naprawczych.

Dostępność ekologicznych opakowań i metod wysyłki wpływa na decyzję o zakupie

Europejska Agencja Środowiska (EEA) poinformowała, że tylko w Europie co roku generowanych jest ponad 10 milionów ton (!) zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego. Do tego dochodzi kwestia transportu i zanieczyszczeń emisjami. Według danych Statista, aż 37% globalnej emisji gazów cieplarnianych przypisuje się wysyłce i zwrotom produktów zakupionych w sklepach internetowych. Te niepokojące dane obrazują, jak ważne jest szybkie podjęcie działań, które zredukują ilość odpadów i zminimalizują negatywny wpływ transportu na środowisko..

Wiedzą o tym także konsumenci, którzy coraz częściej uwzględniają kwestie środowiskowe podejmując decyzje zakupowe. Badanie przeprowadzone przez Sendcloud wykazało, że ponad połowa (52%) europejskich konsumentów aktywnie szuka sklepów internetowych, które korzystają z ekologicznych, niskoemisyjnych metod dostawy. Firmy, które poważnie podchodzą do kwestii ochrony środowiska, mają szansę zyskać przewagę na rynku, przyciągając klientów, którzy podzielają te same wartości.

Koperty wysyłkowe z recyklingu cieszą się dużym zainteresowaniem klientów

Trivium Packaging przeprowadziło ankietę na temat podejścia konsumentów do ekologicznych opakowań wysyłkowych, z której wynika, że:

● 67% konsumentów podczas zakupów zwraca uwagę na to, czy produkty są pakowane w opakowania z materiałów, które nadają się do recyklingu;
● 57% konsumentów deklaruje, że są mniej skłonni kupić produkt, jeśli jego opakowanie jest wykonane z materiałów szkodliwych dla środowiska;
●73% jest skłonnych zapłacić więcej za ekologiczne opakowanie wysyłkowe. 

Firmy, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku, powinny dziś zwracać szczególną uwagę na zmieniające się postawy klientów. Czas przestawić się na bardziej zrównoważone, ekologiczne rozwiązania wysyłkowe, które dobrze zabezpieczą Wasze produkty na czas transportu.

Ekologiczne koperty wysyłkowe powinny być certyfikowane


W FILMAR inwestujemy w nowoczesne technologie. To dzięki nim opracowaliśmy wysokiej jakości opakowania wysyłkowe, które nie tylko nadają się do recyklingu, ale też produkowane są z materiałów pochodzących z recyklingu (plastiku lub papieru). A wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu wytrzymałości i funkcji ochronnych opakowań.

Wybierając rozwiązanie wysyłkowe dla swojej firmy, warto dokładnie przyjrzeć się certyfikatom przyznawanym przez niezależne organizacje. Jest to szczególnie ważne w przypadku opakowań papierowych i tekturowych wykonanych z włókien pierwotnych, bo ich produkcja zawsze wymaga wycinki lasów.

Certyfikat FSC® to jedyne oznakowanie ekologiczne, które gwarantuje, że papier, tektura i masa celulozowa zostały pozyskane w zrównoważony sposób. Jest przyznawane przez Radę ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej (FSC®), niezależną i uznaną na całym świecie organizację non-profit, która wspiera zrównoważoną gospodarkę leśną.

Aby zmniejszyć negatywny wpływ opakowań papierowych na nasze lasy, FILMAR oferuje dwa produkty wykonane z papieru FSC: Koperty Bąbelkowe Classic i Koperty Bąbelkowe Extra Strong. 100% włókien używanych w produkcji kopert bąbelkowych Classic pochodzi z recyklingu, a oba produkty w pełni nadają się do recyklingu również po użyciu, dzięki czemu nasze rozwiązania wysyłkowe wpisują się w zasady gospodarki cyrkularnej.  

Koperty wysyłkowe to tańsza alternatywa dla paczek

Ponad połowa (54%) konsumentów świadomie wybiera produkty w ekologicznych opakowaniach lub takie, które nie zużywają zbyt dużo materiałów pierwotnych – wynika z Global Consumer Insights Pulse Survey, badania przeprowadzonego przez PwC w czerwcu 2021 roku. Klienci stają się coraz bardziej świadomi i zaniepokojeni negatywnym wpływem nadmiernego pakowania na środowisko.

Unikaj nadmiernego pakowania z idealnie dopasowanymi kopertami wysyłkowymi

Wysyłając swoje produkty w paczkach, firmy są zazwyczaj zmuszone używać dodatkowych “wypełniaczy”, takich jak nacinany karton, foliowe poduszki powietrzne, a nawet różnego rodzaju przegrody.

Tego typu wypełniacze chronią towary przed uszkodzeniami podczas transportu, sprawiając, że przedmioty pozostają na swoich miejscach pomimo ciągłych wibracji związanych z przewozem ciężarowym czy lotniczym.

Jednak powszechne przekonanie, że wypełniacze są niezbędne tylko przy wysyłce szczególnie delikatnych przedmiotów, jest błędne. Jak już wspominaliśmy, odsetek produktów zwracanych przez klientów ze względu na uszkodzenie w dostawie jest dość wysoki także w przypadku elektroniki. A ponieważ pudełka do pakowania występują w dość ograniczonym wachlarzu małych i średnich rozmiarów, stosowanie wypełniaczy jest zazwyczaj niezbędne także przy pakowaniu sprzętu i akcesoriów elektronicznych. 

Wypełniacze nie tylko zwiększają ślad węglowy Twojego biznesu, ale także podnoszą całkowite koszty wysyłki. Dlatego w FILMAR zachęcamy firmy do wybierania opakowań wysyłkowych dopasowanych do rozmiaru sprzedawanych przez nich produktów.

FILMAR oferuje koperty bąbelkowe oraz piankowe w 11 różnych rozmiarach, zaczynając od 120×175 mm, a kończąc na 370×480 mm. Na życzenie możemy przygotować dla Twojej firmy także koperty w innych rozmiarach. 

Tnij koszty magazynowania i wysyłki dzięki kopertom wysyłkowym

Koperty bąbelkowe to ciekawa alternatywa dla firm e-commerce, którym zależy na obniżeniu kosztów wysyłki. Dzięki kopertom wysyłkowym zaoszczędzisz także na kosztach transportu, bo koperty są lżejsze i zajmują mniej miejsca niż paczki. 

Warto pamiętać, że w swoich cennikach firmy kurierskie zwracają uwagę nie tylko na rzeczywistą wagę paczki, ale przede wszystkim na jej “wagę wymiarową”. Jeśli zapakujesz lekki przedmiot w duże pudełko, i tak zapłacisz sporo za wysyłkę, ponieważ Twoja paczka zajmie w samochodzie dostawczym więcej miejsca, niż gdyby była zapakowana w kopertę wysyłkową. Dlatego warto zadbać o to, by pakunek był jak najmniejszy, korzystając z dopasowanych opakowań wysyłkowych, takich jak koperty bąbelkowe czy piankowe.

Koperty to nie tylko niższe koszty wysyłek – dzięki nim odzyskasz też sporo przestrzeni magazynowej. Są bardziej kompaktowe i pozwolą Twojej firmie przechowywać więcej towaru na mniejszej przestrzeni. 

Oszczędności z zamiany pudełek na koperty wysyłkowe zaczynają się już na etapie przygotowywania zamówień do wysyłki. Kopert, w przeciwieństwie do pudełek, nie trzeba składać, nie trzeba także dokładać wypełniaczy, więc Twój zespół będzie mógł przetwarzać zamówienia sprawniej, poświęcając na to mniej czasu – czyli mniej pieniędzy. 

To wszystko sprawia, że koperty wysyłkowe wychodzą na prowadzenie jako niezwykle opłacalna i przyjazna dla środowiska alternatywa dla tradycyjnych tekturowych pudeł. To świetne rozwiązanie dla firm e-commerce, które chcą obniżyć koszty wysyłki i zwiększyć wydajność.

Dzięki kopertom wysyłkowym zwiększysz rozpoznawalność swojej marki

Przechowywanie i ochrona to nie jedyne funkcje opakowań wysyłkowych. Koperty mogą być także wykorzystywane jako przystępna cenowo metoda budowania świadomości marki wśród nowych klientów.

Koperty bąbelkowe z logo Twojej firmy zapadną klientom w pamięć

Z badań wynika, że 70% klientów buduje swoje wyobrażenie o marce wyłącznie na podstawie opakowań produktów, a aż 55% kupujących online przyznało, że chętniej powtórzy zakupy w danym sklepie, jeśli pierwszy zakup został im dostarczony w spersonalizowanym opakowaniu.

Koperty wysyłkowe FILMAR dają niemal nieskończone możliwości personalizacji – wspólnie dopasujemy je do Twojego biznesu, produktów i klientów!

Wybór dedykowanych opakowań wysyłkowych to świetny sposób na budowanie świadomości marki niewielkim nakładem kosztów. Dlaczego?

● Po pierwsze, świadomość marki: umieszczając logo, kolory i inne elementy identyfikacji wizualnej na opakowaniach wysyłkowych, zwiększasz świadomość i rozpoznawalność swojej marki, z czasem przyciągając do niej coraz więcej nowych klientów.

● Po drugie, profesjonalizm: spersonalizowane opakowania, dopasowane do Twojej marki i produktów, to dla klienta sygnał, że ma do czynienia z profesjonalistami, którzy dbają o każdy szczegół.

● Wreszcie, koperty z nadrukiem pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji! Warto pomyśleć o czymś więcej, niż samo logo – nic nie stoi na przeszkodzie, by zaprojektować opakowania, które będą oddawały charakter, ducha czy misję Twojej firmy. 

Decydując się na wybór ekologicznych opakowań wysyłkowych ze względu na środowisko, również wyróżnisz się na tle konkurencji. To szansa, by pokazać klientom, że wpływ Waszego biznesu na klimat to kwestia, którą traktujecie poważnie.

Koperty bąbelkowe są wytrzymałe i estetyczne – idealne do pakowania książek i elektroniki

Jednym z głównych atutów kopert bąbelkowych jest ich estetyczny wygląd – opakowanie wygląda naturalnie, lecz można je personalizować na niemal nieskończoną liczbę sposobów. Dzięki dodatkowej powłoce ochronnej, wykonanej z najwyższej jakości, wielowarstwowej folii bąbelkowej LDPE, nasze koperty są niezwykle wytrzymałe. Skutecznie zabezpieczą Twoją przesyłkę przed uszkodzeniami mechanicznymi i wilgocią. Mocne zgrzewy na krawędziach koperty dodatkowo chronią jej zawartość przed ewentualnymi odkształceniami.

Po użyciu, folię z naszych kopert bąbelkowych można oddzielić od części papierowej i wyrzucić do odpowiedniego kosza, tak, aby trafiła do recyklingu. Część papierowa także nadaje się do ponownego przetworzenia. Co więcej, nasze koperty produkowane są w 100% z włókien makulaturowych, a zawarta w nich folia bąbelkowa w min. 40% pochodzi z recyklingu. 

Koperty ochronne FILMAR to nie tylko rozwiązanie przyjazne środowisku – to także gwarancja bezpieczeństwa podczas transportu. Koperty bąbelkowe FILMAR zawierają mocną taśmę dla skutecznego zamknięcia. System zamknięcia Trifix (mocne zamknięcie, otwór na klamry i przezroczysty pasek) umożliwia wielokrotne otwieranie i zamykanie koperty, co jest dodatkowym atutem z punktu widzenia sklepów internetowych, ponieważ umożliwia klientowi zwrot z użyciem tego samego opakowania. 

Popularną alternatywą dla kopert bąbelkowych są koperty piankowe. Nasze koperty piankowe zabezpieczą na czas transportu nawet najdelikatniejsze przedmioty, takie jak płyty CD/DVD, zdjęcia, albumy czy sprzęt elektroniczny. Są dostępne w 11 różnych rozmiarach, i zawierają ochronne warstwy pianki polietylenowej oraz oryginalnej folii antystatycznej ESD lub folii z recyklingu.

Koperty bąbelkowe i piankowe FILMAR to doskonałe rozwiązanie wysyłkowe dla książek i elektroniki. Koperty te zapewniają skuteczniejszą ochronę delikatnych przedmiotów, niż pudełka i paczki, a przy tym są lekkie i idealnie dopasowane do rozmiaru produktów, co pozwala zredukować koszty logistyki i dostawy. Koperty FILMAR są dostępne w wielu różnych rozmiarach i z niemal nieskończonymi możliwościami personalizacji, dzięki czemu firmy mogą lepiej wyrazić charakter swojej marki i wzbogacić doświadczenia zakupowe swoich klientów.

Co więcej, wszystkie nasze koperty do wysyłki są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu i spełniają normy Rady ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej (FSC). Pomagamy firmom minimalizować negatywny wpływ ich biznesu na środowisko i spełniać oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej preferują zrównoważone metody pakowania i dostawy.

Jeśli szukasz ekonomicznego, szytego na miarę i przyjaznego dla środowiska rozwiązania w zakresie pakowania książek i elektroniki, zapoznaj się z naszą ofertą wysokiej jakości kopert wysyłkowych: