Wybór odpowiedniego opakowania wysyłkowego jest kluczowy dla każdej firmy prowadzącej sprzedaż online. Opakowanie to pierwsze, co klienci zauważają przy odbiorze paczki, zaś ich rosnąca świadomość ekologiczna sprawia, że decyzje obejmujące opakowanie wysyłkowe producenta lub sprzedawcy stają się prawdziwym wyzwaniem. Pozornie, ze względu na swój naturalny wygląd, najlepszym wyborem wydają się kartonowe opakowania do ecommerce. Ale czy tak jest w istocie?
Podejście naszego społeczeństwa do plastiku bywa prawdziwym problemem. Dlatego też jako przedsiębiorcy powinniśmy wybrać opakowanie wysyłkowe do ecommerce tak, by ograniczyć wpływ naszych przesyłek na planetę.
Większość ludzi nie ma pojęcia, ile plastiku powstaje w ciągu roku. I nic dziwnego, bo liczba ta robi wrażenie: na całym świecie co roku produkuje się prawie 380 milionów ton plastiku.
W 2019 r. w Unii Europejskiej ilość odpadów opakowaniowych oszacowano na 178,1 kg na mieszkańca. Tworzywa sztuczne stanowiły 19,4% wytworzonych odpadów, co czyni je drugim po papierze i tekturze najczęściej wykorzystywanym materiałem opakowaniowym.
Drugie życie większości materiałów opakowaniowych mógłby dać recycling. Niestety, w tej sprawie wciąż podejmujemy zbyt mało wysiłków.
Jak pokazuje poniższy wykres, w tym samym roku w UE na jednego mieszkańca przypadło 35 kg odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, w tym odpady plastikowe. Recycling jednak objął tylko około 15 kg. Oznacza to, że ponad 40% opakowań plastikowych recycling nie objął i trafiły one na wysypiska śmieci lub zostały w przyrodzie.
Źródło: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Packaging_waste_statistics
Jako przedsiębiorcy powinniśmy dokonywać ekologicznych wyborów. Możemy zacząć od tego, w czym wysyłamy do klientów nasze produkty!
Wybierając plastik do recyklingu zamiast innych opakowań do ecommerce nie tylko oszczędzamy zasoby naturalne, ale także zmniejszamy ilość odpadów, które trafiają do środowiska i minimalizujemy zanieczyszczenia. Wykorzystanie plastiku z recyklingu w produkcji może zmniejszyć ilość zużytej energii o 66%!
Jako marka możesz zapoczątkować zmianę nawyków swoich klientów uświadamiając im możliwość wykorzystania plastiku z recyklingu.
Używając plastiku do recyclingu komunikujesz też branży tworzyw sztucznych, że jednorazowy plastik to pieśń przeszłości. W ten sposób wspierasz gospodarkę obiegową i pomagasz zamknąć pętlę recyklingu!
Często jesteśmy błędnie przekonani, że kartonowe opakowania wysyłkowe e-commerce są bardziej przyjazne dla środowiska jako wykonane z naturalnych materiałów. Jednak w rzeczywistości papier i karton nie zawsze są najbardziej ekologicznymi opakowaniami ecommerce dla Twojej firmy.
Badania wskazują, że 52% Europejczyków uważa karton za opakowania ekologiczne najbardziej przyjazne środowisku. Przekonanie to opiera się jednak głównie na naturalności materiału użytego w produkcji. W badaniu przeprowadzonym przez Zgromadzenie Irlandii Północnej stwierdzono na przykład, że w procesie produkcji torby foliowe wysyłkowe zużywają cztery razy mniej wody niż papierowe opakowania „ekologiczne”.
W procesie transportu ecommerce koperty są przenoszone średnio 20 razy i właśnie tyle uszkodzeń może im się przytrafić. W przeciwieństwie do opakowań wysyłkowych z kartonu, które mogą łatwo ulec rozdarciu i zamoknąć, plastikowe koperty wysyłkowe są wodoodporne i bardzo mocne, co pozwala im chronić Twoje przedmioty.
Niektóre rzeczy trudniej zapakować i wysłać, niż inne. Wtedy idealnym rozwiązaniem są bardzo elastyczne, przeznaczone dla ecommerce koperty wysyłkowe. Ich elastyczność sprawia, że łatwo je przechowywać w magazynie przed wysyłką produktów takich jak odzież, kosmetyki, elektronika czy akcesoria.
Choć główną funkcją opakowania jest ochrona przedmiotów w transporcie, jego wygląd również jest istotny. Wielką zaletą jest możliwość stworzenia opakowań wysyłkowych z nadrukiem, które można dostosować do tożsamości marki, a tym samym budować wizerunek firmy i komunikować jej wartości.
Dlatego w FILMAR oferujemy szeroki zakres personalizacji, dzięki któremu stworzysz odpowiednie dla Ciebie opakowanie wysyłkowe. Producent oferuje wybór w zakresie koloru materiału, dodania nadruku, nadrukowanie kodów kreskowych i wiele więcej!
Jeśli Twoja firma potrzebuje opakowania do ecommerce, które można spersonalizować od A do Z, nasze Co-Ex Filbags są dla Ciebie!
Zapewne już wiesz to jako sprzedawca lub producent – opakowania wysyłkowe muszą łączyć w sobie wydajność i opłacalność. Tak właśnie jest w przypadku kopert wysyłkowych.
Rozważając zalety ekologicznych opakowań foliowych w stosunku do opakowań wysyłkowych z kartonu zobaczymy, że wybór takich toreb wysyłkowych pozwala też zaoszczędzić pieniądze.
Oszczędzasz, zanim jeszcze Twoja paczka opuści magazyn – ekologiczne opakowania ecommerce są tak cienkie, że nie trzeba ich spłaszczać ani składać. Ponieważ koperty wysyłkowe z plastiku do recyclingu zajmują bardzo mało miejsca, oszczędzasz już na samym ich przechowywaniu!
Torby wysyłkowe z plastiku do recyklingu są znacznie lżejsze niż kartonowe opakowania do ecommerce. Do transportu 2 milionów papierowych toreb wysyłkowych potrzeba 7 ciężarówek, podczas gdy ta sama ilość ekologicznych opakowań foliowych wymaga zaledwie jednej ciężarówki.
Wynika to z samego materiału oraz z tego, że do ich ochrony przed warunkami atmosferycznymi, uszkodzeniami mechanicznymi i wypadkami potrzeba mniej dodatkowych opakowań.
Zwroty należą do największych oszczędności, które możesz poczynić. Dwadzieścia procent kupujących online zwraca produkt z powodu uszkodzeń, co oznacza spore straty – koszt wymiany uszkodzonego produktu może być wielokrotnie wyższy od kosztu pierwotnego.
Aby zminimalizować takie straty, trzeba wybrać odpowiednie opakowania wysyłkowe. Producent gwarantuje, że torby foliowe wysyłkowe z wykorzystaniem plastiku z recyklingu są wytrzymałe i zmniejszają ryzyko uszkodzeń, a tym samym zwrotów. Można spersonalizować je tak, by zamykały się strunowo – to również obniży koszty zwrotów!
Coraz więcej klientów interesuje się wpływem swoich nawyków zakupowych na środowisko. Dlatego ważne, by pokazać im, że podzielasz ich wizję odpowiedzialnej konsumpcji.
Według przeprowadzonych w 2022 roku badań, za świadomych ekologicznie uważa się 70% konsumentów i odsetek ten rośnie. 66% badanych uważa za istotne kupowanie produktów zapakowanych w opakowania ekologiczne.
Kolejnym wnioskiem z badania jest to, że 57% klientów mniej chętnie kupuje rzeczy w opakowaniach, które ich zdaniem są szkodliwe dla środowiska.
Często idą jeszcze dalej i oczekują od sprzedawcy czy producenta opakowań wysyłkowych, społecznej odpowiedzialności i etycznego prowadzenia działalności.
Źródło: https://www.triviumpackaging.com/media/kwkpgrfb/2022buyinggreenreport.pdf
Skoro klienci dbają o środowisko naturalne, wybierz ekologiczne opakowania ecommerce, by zbudować wizerunek swojej marki!
Przy opakowaniach wysyłkowych producent czy sprzedawca wie, że są czymś więcej niż przedmiotem, który pomaga bezpieczne dostarczyć towar do klienta. Opakowania do ecommerce to także narzędzia komunikacji informujące konsumentów o wartościach Twojej marki.
Mnogość firm z branży e-commerce sprawia, że wyróżnienie się jest priorytetem. Możesz to zrobić podkreślając silne wartości, na których opiera się Twoja firma.
Budując silną reputację firmy sprawisz, że to ją klienci będą wybierać dzięki więzi emocjonalnej z tym, co reprezentuje Twoja marka. Według ostatnich badań Deloitte Digital, kryteriami emocjonalnymi w polecaniu firm kieruje się 44% osób.
Jeśli do wartości Twojej firmy zalicza się świadomość ekologiczna i zrównoważony rozwój, ekologiczne opakowania ecommerce pomogą pokazać te priorytety Twoim klientom.
Jeśli chcesz rozwijać swoją markę, musisz zdobyć też serca młodszych konsumentów – a droga do tych serc wiedzie przez działania na rzecz środowiska.
Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1981-1996, to najliczniejsza grupa kupujących online, zaś ochrona środowiska jest dla nich jedną z najważniejszych kwestii.
Wskazuje na to ich postawa – dwie trzecie młodych konsumentów stara się ograniczyć zużycie jednorazowego plastiku i wspierać recykling, zaś 47% z nich chce znać wpływ używanych przez siebie marek na środowisko.
Podejmując takie działania, jak wykorzystanie plastiku z recyklingu jako sprzedawca czy producent, opakowania wysyłkowe łączymy ze strategią wizerunkową i możemy trafić do całkowicie nowej grupy docelowej!
Krótko mówiąc – wybierając przyjazne środowisku ekologiczne opakowania wysyłkowe, producent lub sprzedawca wspiera rozwój swojej małej czy większej firmy! Ekologiczne opakowania ecommerce pomogą Ci nie tylko zaoszczędzić pieniądze i inne zasoby, ale też przyciągnąć nowych klientów.
Jeśli ekologiczne opakowania foliowe z wykorzystaniem plastiku z recyklingu są tym, czego szukasz, z FILMAR znajdziesz dokładnie to, czego potrzebujesz! Nasze opakowania ekologiczne wykonane są z plastiku do recyklingu i papieru z tego samego źródła. Nadają się też do ponownego wykorzystania.
Sprawdź naszą ofertę ekologicznych opakowań dla ecommerce i wysyłek kurierskich
To provide you with the best experience, we use technologies such as cookies to store and/or access device information. If you consent to these technologies, we may process data such as browsing behavior or unique IDs on this website. If you do not give your consent or if you withdraw your consent, certain features and functionality may be affected.