Jak wybrać właściwe opakowanie wysyłkowe?
9 na 10 firm deklaruje, że opakowania wysyłkowe są bardzo istotną częścią ich biznesu. Nie ma w tym nic dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Obecnie w Internecie można kupić prawie wszystko. W tej sytuacji firmy poszukują opakowań wysokiej jakości, wielofunkcyjnych i lekkich. Czy wszystkie materiały opakowaniowe spełniają te wymagania? Przekonajmy się!
Co należy wziąć pod uwagę przed wyborem
opakowaniowego wysyłkowego
Opakowania wysyłkowe to coś więcej, niż tylko kwestia estetyki i gustu. Pierwszą rolą opakowania jest ochrona przedmiotów i zabezpieczenie ich przed uszkodzeniami podczas przeładunku i transportu. Ponadto opakowanie wysyłkowe powinno również rozpowszechniać wizerunek i wartości marki, gdyż jest pierwszą rzeczą, którą widzą klienci przed otwarciem przesyłki. Ponadto obecnie konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ opakowań na środowisko.
Na co zwracają uwagę konsumenci, szukając odpowiednich opakowań wysyłkowych?*
szuka opakowań nadających się do recyklingu
0%
uważa, że opakowań jest za dużo lub szuka opakowań proporcjonalnych do zawartości
0%
szuka opakowań wyprodukowanych z materiałów pochodzących
z recyklingu
0%
* Report: GlobalWebIndex “Sustainable packaging unwrapped”, 2019
Dlatego przy wyborze rozwiązania opakowaniowego nie należy kierować się jedynie potrzebami logistycznymi, ale również preferencjami klientów i wizerunkiem firmy, który chcemy promować.
Oto pytania, które warto sobie zadać przed poszukiwaniem konkretnej opcji opakowania wysyłkowego:
1. Jakie są wymiary i waga przedmiotów, które chcę wysłać?
2. Czy moja paczka będzie narażona na wstrząsy w czasie transportu, czy będzie rzucana i przekładana?
3. Czy moja marka musi być rozpoznawalna na opakowaniu?
4. Czy muszę nadrukować na opakowaniu inne informacje takie jak kod kreskowy, identyfikację produktu, dane odbiorcy?
5. Czy moi konsumenci cenią sobie ekologiczne rozwiązania opakowaniowe?
6. Czy moja firma dąży do zmniejszenia szkodliwego wpływu na środowisko?
7. Czy moje opakowanie musi być zamykane w celu łatwego zwrotu pocztą lub kurierem?
Pudełka kartonowe
VS Torby wysyłkowe
Na rynku istnieje wiele rozwiązań opakowaniowych do wyboru. Jednym z największych dylematów firm e-commerce jest, co wybrać – pudełka kartonowe czy torby / koperty wysyłkowe. Oba rozwiązania mają zarówno swoje mocne strony i ograniczenia.
Pudełka kartonowe / tekturowe
PLUSY
- Standardowy format, do którego klienci są przyzwyczajeni
- Można je przycinać, tworząc w ten sposób pudełka o różnej wysokości
- Można w nie zapakować wiele różnych produktów jednocześnie
- Mogą być użyte ponownie, jeśli są w dobrym stanie
- Można pakować do nich ciężkie przedmioty o różnych kształtach
MINUSY
- Nie są ekologiczne (chyba, że mają certyfikat FSC)
- Ważą więcej, niż plastik
- Mogą ulec uszkodzeniu lub zamoczeniu podczas transportu
- Ich produkcja pochłania więcej energii (3 razy więcej, niż produkcja opakowań plastikowych)
- Zajmują dużo miejsca w magazynie
- Ze względu na ich wielkość, wymagany jest częstszy transport
Torby / Koperty wysyłkowe
PLUSY
- Mogą być wykonane z ponownie przetworzonego plastiku lub papieru pochodzącego z recyklingu
- Są lekkie i cienkie, ale odporne na uszkodzenia oraz warunki atmosferyczne
- Mogą być wielokrotnie używane lub podlegać recyklingowi
- Mogą być spersonalizowane – mieć dowolny kolor lub nadruk
- Mogą być owinięte folią bąbelkową lub pianką w celu dodatkowej ochrony
- Zajmują mniej miejsca w czasie transportu
- Są o różnej grubości, z różnymi opcjami zamknięcia
MINUSY
- Przeznaczone dla małych oraz średnich przedmiotów
- Zapakowane przedmioty nie mogą być zbyt ciężki lub mieć nietypowego kształtu
W przypadku wysyłki małych i średnich przedmiotów,
torby / koperty wysyłkowe są najlepszym wyborem dla firm,
które chcą inwestować w ekologiczne, ekonomiczne i niestandardowe rozwiązania opakowaniowe.
Źródła:
Sustainable packaging unwrapped – Report GlobalWebIndex (2019)
Nasze materiały wysyłkowe dla e-commerce i biznesu
Koperty bezpieczne i medyczne
Zamów nasz katalog
Zostaw swój adres e-mail, a wyślemy Ci link do katalogu naszych produktów.
Zamów bezpłatny katalog!